marți, 27 aprilie 2010

RUGACIUNI








Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh,acum si pururea si in vecii vecilor amin.
RUGACIUNE DE MULTUMIRE:
Doamne, Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, Dumnezeule a toată milostivirea, care ai nemăsurată milă, nespusă şi neajunsă iubire de oameni, căzănd acum către a Ta slavă, cu frică şi cu cutremur, aduc Ţie mulţumire pentru binefacerile de care m-ai învrednicit pe mine nevrednicul robul Tău. Te slăvesc, Te laud şi te cănt ca pe un Domn, Stăpân şi făcător de bine. Şi iarăşi căzănd înaintea Ta, îţi mulţumesc şi cu smeremie mă rog nemăsuratei şi negrăitei Tale milostiviri, ca şi de acum înainte să-mi dăruieşti faceri de bine, ca să sporesc în dragostea de Tine şi de aproapele meu. Izbăveşte-mă de tot răul şi necazul. Daruieşte-mi linişte şi mă învredniceşte ca în zilele vieţii mele totdeauna să-Ţi aduc şi să grăiesc şi să cănt cele preabune Tatălui şi Fiului şi Duhului Sfănt, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.
RUGACIUNEA FIILOR PENTRU PARINTI:

Doamne, Dumnezeul nostru, Tu, Care împuterniceşti florile şi verdeaţa de pe tot pământul cu căldura soarelui Tău, şi sufletul omenesc cu căldura iubirii Tale; Tu, Cel ce toate le-ai zidit de bunăvoia Ta în cer şi pe pământ şi pe toate le păstrezi prin dragoste şi milă, revarsă, mult-îndurate Doamne, peste sufletul meu cel slab şi umilit care se închină Ţie, bunătatea şi darul Tău şi iubire şi milă peste părinţii mei, peste mai-marii mei şi peste toţi aceia care se ostenesc pentru mine şi care m-au ajutat cu sfatul şi bunătatea lor. Fă din sufletul meu un soare călduros pentru sufletul lor, ca fiecare din ei să simtă din îndestulare mângâierile şi ajutorul cel venit de la Tine şi revărsat asupra lor prin rugăciunile şi prin dragostea mea fiască.
RUGACIUNE PENTRU FRATI SI SURORI:
Doamne, Tie ma rog, tine pe fratii mei (ori fratele meu) si surorile mele (ori sora mea) daruieste-le lor sanatate, viata lunga si darul Tau cel sfant, ca sa umble in cararile Tale si sa faca cele ce sunt dupa voia Ta cea sfanta. Daruieste-ne, Doamne, de acum pana la sfarsitul vietii sa ne iubim si sa ne cinstim unii pe altii. Caci, dupa cuvantul Tau, ce este mai bun si mai frumos decat a fii fratii impreuna? Asa, Doamne, asculta rugaciunea noastra si milostiv fii noua. Ca bun si iubitor de oameni esti si Tie marire inaltam: Tatalui si Fiului, si Sfantului Duh, acum si pururea, si in vecii vecilor. Amin!
RUGACIUNE DE SEARA:
Dumnezeule cel vesnic si Imparat a toata faptura, Cel ce m'ai invrednicit a ajunge in acest ceas, iarta-mi pacatele ce am facut in aceasta zi, cu lucrul, cu cuvantul si cu gandul si curateste, Doamne, smeritul meu suflet de toata intinaciunea trupului si a sufletului. Si-mi da, Doamne, in aceasta noapte, a trece somnul in pace, ca sculandu-ma din ticalosul meu asternut bine sa plac preasfantului Tau nume in toate zilele vieti mele si sa biruiesc pe vrajmasii cei ce se lupta cu mine, pe cei trupesti si pe cei fara de trup. Si ma izbaveste, Doamne, de gandurile cele desarte, care ma intineaza si de poftele cele rele.Ca a Ta este imparatia, puterea si slava, a Tatalui si a Fiului si a Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin! Doamne , Dumnezeul nostru, orice am gresit in aceasta zi cu cuvantul , cu lucrul si cu gandul, ca un bun iubitor de oameni, iarta-mi. Somnul cu pace daruieste-mi. Pe ingerul Tau cel aparator il trimite sa ma acopere si sa ma pazeasca de tot raul. Ca Tu esti pazitorul sufletelor si al trupurilor noastre si Tie slava inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin! Ingerul lui Hristos, pazitorul meu cel sfant si acoperitorul sufletuluisi al trupului meu, iarta-mi toate cate am gresit in ziua de azi si de toata viclenia vrajmasului meu cel potrivnicm izbaveste; ca sa nu manii cu nici un pacat pe Dumnezeul meu si te roaga pentru mine pacatosul si nevrednicul rob,ca sa ma arati vrednic bunatatii si milei Prea Sfintei Treimi si Maicii Domnului meu Iisus Hristos si tuturor sfintilor.Amin!
RUGACIUNE LA NECAZURI SI SUPARARI:

Doamne, viforul necazurilor se ridica asupra mea si intristarile chinuitoare ma ingrozesc , dar intru Tine este toata nadejdea mea . u cunosti toat apricina raului ce ma bantuie. La Tine perii capului meu sunt numarati . La Tine, deci, scap si pe Tine Te rog sa departezi d ela mine orice rau pierzator de suflet si sa-mi ajuti a birui toate ispitele ca ma invaluie. Tu esti intarirea, scaparea si izvorul meu, Hristoase, Dumnezeule, si Tie marire inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh. Amin.
RUGACIUNE LA PLECAREA IN CALATORIE:

Doamne, Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, Cela ce esti calea, adevarul si viata si ai calatorit impreuna cu sluga Ta Iosif impreuna si cu cei doi ucenici, care au mers la Emaus, Insuti Stapane, calatoreste si cu mine robul Tau, binecuvantand calatoria mea. Trimite si mie inger pazitor ca lui Tobie, ca sa-mi fie povatuitor si pazitor si sa ma fereasca nevatamat de toata reaua intamplare. Si astfel cu pace, sanatate si buna sporire sa ma intorc intru ale mele si toata viata mea sa proslavesc prea cinstit si de mare cuviinta numele Tau, in veci. Amin.

PSALMUL 50 :

Miluieste-ma, Dumnezeule, dupa mare mila Ta, si dupa multimea indurarilor Tale, sterge faradelegea mea. Mai vartos ma spala de faradelegea mea si de pacatul meu ma curateste. Caci faradelegea mea eu o cunosc si pacatul meu inaintea mea este pururea. Tie, Unuia, am gresit si rau inaintea Ta am facut, ca sa fii indreptatit intru cuvintele Tale si sa biruiesti cand vei judeca Tu. Caci iata intru faradelegi m'am zamislit si in pacate m'a nascut maica mea. Iata adevarul ai iubit, cele nearatate si cele ascunse ale intelepciunii Tale mi-ai aratat mie. Stropi-ma-vei cu isop si ma voi curati; spala-ma-vei si mai vartos decat zapada ma voi albi. Auzului meu vei da bucurie si veselie; bucura-se vor oasele cele smerite. Intoarce fata Ta de la pacatele mele si toate faradelegile mele sterge-le. Inima curata zideste intru mine, Dumnezeule, si duh drept innoieste intru cele dinlauntru ale mele. Nu ma lepada de la fata Ta si Duhul Tau cel sfant nu-l lua de la mine. Da-mi mie bucuria mantuirii Tale si cu duh stapanitor ma intareste. Invata-voi pe cei faradelege caile Tale si cei necredinciosi la Tine se vor intoarce. Izbaveste-ma de varsarea de sange, Dumnezeule, Dumnezeul mantuirii mele; bucura-se-va limba mea de dreptatea Ta. Doamne, buzele mele vei deschide si gura mea va vesti lauda Ta. Ca de ai fi voit jertfa, Ti-as fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi. Jertfa lui Dumnezeu: duhul umilit, inima infranta si smerita Dumnezeu nu o va urgisi. Fa bine, Doamne, intru bunavoirea Ta, Sionului, si sa se zideasca zidurile Ierusalimului. Atunci vei binevoi jertfa dreptatii, prinosul si arderile de tot, atunci vor pune pe altarul Tau vitei. Amin!

RUGACIUNE LA CAZ DE BOALA:
Doamne, Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, primeste smerita mea rugaciune pentru iertarea pacatelor mele si ca un indurat , cu dreapta Ta ce aatotputernica stinge-mi focul ce m'a cuprins , inceteaza-mi boala si cu milostivirea Ta ridica-ma din patul durerilor , pentru slava numelui Tau. Ca Tu esti doctorul sufletelor si al trupurilor nostre si Tie slava inaltam , acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu